Pinch of Salt
urban stories with a pinch of salt
Dark-Green.jpg

Blog

urban stories with a pinch of salt

District of toast

 

Scriam acum câteva săptămâni despre Visuin și despre viziunea mea asupra străzii Potaissa. Și tot atunci vă spuneam că mai urmează să se deschidă un loc care completează foarte bine peisajul; ei bine, iată-ne în fața momentului mult așteptat. Vă prezentăm astăzi dot, district of toast.

Vorbesc la persoana întâi plural pentru că de data aceasta, am fost implicată în modul în care a crescut această idee. Așadar, cu o perspectivă mai degrabă din poziție de consultant, vă povestesc despre ce ne dorim noi să transmitem cu acest #districtoftoast.

Nu mai lucrasem niciodată cu Marian (avem și un podcast cu el, dacă vreți să-l ascultați, îl găsiți aici) și a fost o supriză foarte foarte plăcută să dau peste un om atât de deschis și receptiv la idei. A venit la mine cu o viziune foarte clară referitoare la ceea ce-și dorește de la locul ăsta: consolidarea și asumarea unei nișe, înțelegerea complexă a pieței de ospitalitate și a modului în care el se poate poziționa în raport cu ceilalți. Apoi l-am cunoscut și pe Ema și lucrurile au mers foarte lin, oamenii ăștia doi se completează foarte foarte bine și ne-au făcut munca mult mai ușoară.

Numele

Pentru nume am trecut prin durerile nașterii (tot sper la fiecare proces de genul ăsta că, odată cu timpul, lucrurile vor merge mai ușor, dar namingul mi se pare în continuare partea cea mai grea). Marian își dorea un nume scurt, din trei litere, era clar nevoie să ne învârtim în jurul ideii de toast și trebuia să fie lizibil pentru oricine. Ema și Marian erau la Street Food la Iași și m-au sunat să-mi spună de dot. Ne-am da seama imediat că ar putea să fie o abreviere de la ceva și de acolo am ajuns la District Of Toast, produsul care definea conceptul. Checked, checked, checked, trecem mai departe.

Comunicarea

Mai departe, am avut o provocare pe zona de comunicare. La o primă mână, am fi putut merge în zona de punct/dot: să construim din puncte, să conectăm puncte, să dot-uim tot. Însă din punctul nostru de vedere (al meu și al lui David) era o variantă mult prea simplă, prea intuitivă. Așa că am ales să ne ducem în zona de TOAST și să construim pe dualitatea lui.

Toast e pe de o parte o acțiune (to toast) și pe de altă parte, produsul nostru. Așa că ne-am gândit așa: ce-ar fi să asociem locul cu un gest? Ideea de a da un toast, cu mai multe obiecte decât cele clasice (cu o cană de capuccino, cu două felii de toast) și în momente alese de noi, diferite de cele tradiționale (zile de naștere, momente speciale). În consecință, am construit trei hashtaguri care sumarizează tot ce vrem să facem:

  • #districtoftoast - vorbește despre produsul nostru, ce vii să mănânci la dot și care e specialitatea noastră.

  • #alldaytoast - vorbește despre faptul că produsul în cauză este disponibil toată ziua.

  • #everydaytoast - vorbește despre faptul că nu ai nevoie de un moment anume pentru a da un toast, e mai degrabă despre viziunea noastră, despre momentele pe care noi le alegem și le facem speciale.

Identitatea

Tot procesul de mai sus s-a desfășurat alături de bunul meu prieten și colaborator, David Stroe, cel care a creat și această minunată identitate. Logo-ul vorbește exact despre această dualitate a toast-ului:

  1. Punctul/aproape-cercul care reprezintă felia de toast (o formă organică, deloc pretențioasă - așa cum e și comunicarea);

  2. Texturile diferite care vorbesc despre momentele acestea pe care noi dorim să le inventăm, momente în care găsești un motiv intrinsec-subiectiv-al tău să dai toast, pentru că e #everydatoast. Texturile au fost realizate manual, tocmai pentru a exprima ideea aceasta de unicitate;

 
 

De ce dot?

Și acuma, dincolo de treburile astea din spatele cortinei, o să vă întrebați, de ce dot? De ce să mergeți voi la dot? O iau sistematic:

  • Vreți să beți o cafea de specialitate;

  • Vreți să mâncați un toast delicios, un mic dejun, un brunch în fiecare zi;

  • Vreți să beți un cocktail premiat la competițiile de specialitate, cocktail pe care-l puteți lua și acasă pentru că e îmbuteliat într-o sticlă mega chic;

  • Vreți să încercați cola de casă;

  • Vreți să încercați cele peste 20 de beri artizanale;

  • Vreți să beți niște fresh-uri originale, îmbuteliate în aceleași sticle chic;

Pe de altă parte, povestea dot e despre a încuraja antreprenorii locali, oameni care-și pun sufletul pe tavă în încercarea de a-și îndeplini visul de a avea un loc al lor. E despre un loc cu un design interior diferit de ce există pe piața din Cluj, potrivit pentru ieșiri în gașcă, o escapadă de weekend,  o cafea în drum spre birou sau o întâlnire de business.

dot | Strada Potaissa 10, Cluj-Napoca

 
Alexandra Craciun