Pinch of Salt
urban stories with a pinch of salt
dscf2658-pastel-marble.jpg

Conference 2019

 

De ce „I have a dream”? 

Primesc foarte des întrebări care au legătură cu pornirea unei afaceri în domeniul ospitalității. Din exterior pare să fie un tip de îndeletnicire pe care-l înțelegem chiar și dacă nu avem cunoștințe sau expertiză în domeniu: e despre papa, băutură și somn bun. Mâncăm în fiecare zi, suntem consumatori de restaurante, cum am putea să dăm greș? În plus, din exterior, marja de profit pare foarte mare. Faci un calcul simplu matematic și pare un jackpot. 

Realitatea este că foarte multe dintre afacerile pe care le văd murind pornesc fix de la premisele astea. Sau de la mirajul de a avea un loc al tău, în care să vină oamenii dragi și în care să îi faci să se simtă ca acasă. Pare ușor să faci oamenii să se simtă „ca acasă” - de la depărtare. Însă în realitate, afacerile în domeniul ospitalității sunt grele, atât din perspectivă financiară cât și operațională. Și e nevoie, mai mult poate ca în orice alt domeniu, de un set de aptitudini complet diferit de alte afaceri.

Așa că m-am gândit, prin conferința de anul acesta, să scot oamenii din zona de „I have a dream” și să îi duc în zona de „Do I have what it takes to make this dream come true? Am I willing to make the effort? Do I really know what it takes? What do I need to make it true?”.

Pentru cei care au deja un business în ospitalitate, întrebările acestea rămân perfect valabile. Cunosc oameni care lucrează de ani de zile în domeniul ospitalier, blocați în același loc, dar care au nevoie de un cârlig care să-i atragă să facă mai mult, să-și ducă afacerea la un alt nivel, să învețe ce fac greșit și ce fac bine. Cred că, din lipsa unei școli în domeniul ospitalității, sursele de informare sunt foarte puține și de cele mai multe ori, ne blocăm făcând același lucru cu speranța că vom obține alte rezultate. 

Cine poate participa și ce vor învăța? 

  1. Oameni care își doresc să aibă o afacere în domeniul ospitalității și nu știu de unde să pornească, care vor să afle ce înseamnă cu adevărat o afacere în acest domeniu.

  2. Oameni care lucrează/activează/dețin o afacere în domeniul ospitalității și vor să se inspire, să afle informații noi și să fie la curent cu noutățile din piață.

  3. Curioși într-ale gastronomiei și oameni care vor să afle mai multe din culisele locurilor pe care le vizitează în fiecare zi :)

Cum e structurată conferința de anul acesta?

Ziua 1 - Other people's dreams that came true
Conferință în plen, cu acces pe bază de bilet cumpărat pentru toate panel-urile de discuție.  

Ziua în care ne inspirăm de la ceilalți. Vom invita oameni care au afaceri în domeniul ospitalității să ne spună ce pași ar repeta și ce nu, ce au învățat din greșelile lor și cum cred ei că au ajuns să aibă un business de succes - dar mai ales, ce înseamnă „un business de succes” pentru ei. 

Ziua 2 - Action board to making your dream come true
Workshop-uri pe teme de specialitate, cu acces pe bază de bilet cumpărat pentru fiecare atelier în parte. 

Ziua în care punem mâna și ne apucăm de treabă. Învățăm de la specialiști lucruri concrete despre lumea ospitalității: Cum îți faci un plan de afaceri cât mai realist? Cum îți gândești planul de investiție? Cum lucrezi conceptul cu un consultant de brand? Cum lucrezi cu un designer de interior? Cum lucrezi conceptul cu un bucătar și meniul? Cum îți organizezi barul și meniul de bar? 

Dinners - ask the right questions to make your dream come true 

O să punem la dispoziție un număr foarte restrâns de bilete pentru câteva discuții cu o parte din vorbitorii de la conferință

Cât costă biletele? 

Încă nu știu. Dar revin cât de curând cu un early bird și cu informații noi. Stay tuned!

Ce speakeri ai confirmați până acum? 

Ana Ros de la Hisa Franko, Slovenia - best world female chef, despre care puteți să aflați mai multe în serialul Chef’s Table de pe Netflix (sezonul 2, episodul 4). Am invitat-o pe Ana pentru că văd o similitudine între povestea ei - impactul pe care l-a avut asupra zonei culinare din Slovenia - și țara noastră, modul în care suntem și noi plasați pe harta culinară a lumii. 
 
Ioana de la Eggcetera - Am spus de nenumărate ori că îmi doresc să sprijin micile afaceri și oamenii care le desfășoară cu un set foarte vizibil de valori. O respect mult pe Ioana și cred că și vouă o să vă placă de ea.  

Am o idee de parteneriat/împrietenire, cum pot să te contactez? 

Sunt în punctul în care caut susținători și prieteni ai conferinței. Hai să facem lucruri frumoase împreună pentru industria ospitalității, dă-mi un semn pe adresa hello@pinchofsalt.ro